Hlavní strana Kontakt

Kontakt a objednávání

STEMA privátní ortopedie s.r.o.
U nemocnice 380/III
Jindřichův Hradec

Telefon: (+420) 384 376 419
E-mail: info@ortopediestema.cz
Datová schránka: uggnvcp

Budova polikliniky

ortoped

Guna MD

ChondroGrid

Chcete se vrátit ke sportu?

Léčíte se ze sportovního poranění nebo jste již v rekonvalescenci? Pomůžeme Vašemu tělu, aby se uzdravilo samo. Naše podpůrná terapie využívá Vaši vlastní krev a v ní obsažené růstové faktory. Zpracovávaná ACP alias Autologuos Conditioned Plasma dodává tyto aktivní prvky v koncentrované formě. ACP se aplikuje do místa poranění injekčně, kde zkvalitní a urychlí proces hojení.

Pomocí terapie ACP lze ošetřit většinu poranění muskuloskeletárního systému, vazů a šlach, včetně přetržení svalových vláken a zánětu šlach.

Použití ACP během fyzioterapie je rovněž přínosem i u poranění kloubů, způsobených při sportu. Váš lékař odebere pomocí tenké jehly a speciální stříkačky ze žíly na paži malé množství krve. Krev potom projde procesem separace a koncentrace krevních destiček a dalších příznivých růstových faktorů. Plasma, obsahující tyto krevní destičky a růstové faktory je potom injekčně aplikována do místa poranění.

Celý proces obvykle netrvá déle než 20 minut.

Proces hojení

Léčba poranění představuje dobře sladěný komplexní sled událostí, kde proteiny obsažené v krvi fungují jako poslové, regulující celý proces. Mnoho proteinů účinkujících v procesu hojení pochází z malých buněčných fragmentů, nazývaných krevní destičky.

Krevní destičky jsou malé, bezbarvé buněčné fragmenty, přítomné v krvi. Jsou formovány v kostním morku a v neaktivním stavu prochází volně krevním řečištěm. Když však dojde k poranění, krevní destičky se aktivují a začnou se shlukovat v místě poranění, kde uvolňují příznivě působící proteiny, nazývané růstové faktory. To je počátek procesu hojení.

Efekt v léčbě metodou ACP je přínosný u:

• Ložiskových defektů kloubní chrupavky, zejména u poúrazových stavů, osteochondrosis dissecans.
  • Poruch kloubní chrupavky I. - III. stupně (artróza, chondromalácie, chondropatie).
  • Léčby akutních a chronických zánětů šlach a vazů.
  • Onemocnění úponů šlach a vazů - tzv. entezopatie (př. tenisový loket, golfový loket, ostruha patní, bolestivá třísla, aj.)
  • Podpory hojení vazů, svalů, šlach a kostí po úrazech, operacích a plastikách.
  • Čerstvých poškození menisků a vazů kolenního kloubu.
  • Čerstvých a subakutních částečných poškození kloubních vazů (rameno, koleno, kloub hlezenní, aj.).

Video: Terapeutická aplikace ACP plazmy.